Ria Sturmans overzicht met bij- en nascholing
Ria Sturmans overzicht met bij- en nascholing
| periode | Naam na- en bijscholing |
|---|---|
| dec-23 | E-learning Lezen stimuleren: een vernieuwde kijk op begrijpend lezen |
| juli-23 | Dyslexiebehandeling op ondersteuningsniveau 4 |
| juni-22 | Van spelling tot begrijpend lezen |
| juni-22 | Webinar NVLF inspiratiesessie beeldbellen |
| mei-22 | Webinar WTzA |
| april-22 | Trauma informed care |
| feb-22 | Logopedische therapie autismevriendelijk |
| juni-21 | Webinar theaterlezen |
| mei-21 | Omgaan met agressie in de zorg |
| april-21 | Covid-19: besmetting en bescherming |
| dec-20 | Webinar uitbreiden woordenschat |
| dec-20 | Verdiepingscursus lezen deel 3 |
| sept-20 | Verdiepingscursus lezen deel 2 |
| sept-20 | Verdiepingscursus lezen deel 1 |
| apr-20 | Webinar logopedisch handelen bij COVID-19 |
| sept-19 | Dyslexie en Comorbiditeit |
| nov-18 | Logopedische diagnostiek meertalige kinderen |
| juni-18 | Webinar Richtlijnen TOS |
| mei-18 | Studie-avond Auditieve verwerkingsproblemen Dutch Position Statement en Beginnende Communicatie |
| jan-18 | Webinar AVG (algemene verordening gegevensbescherming) “het hoe, risicoanalyse en ISMS (informatiebeveiliging)” |
| jan-18 | Dyslexie en vreemde talen |
| nov-17 | Congres TaalStaal; effect van behandelingen bij TOS |
| mrt-17 | Toolkit begrijpend lezen |
| dec-16 | MetaTaal |
| okt-15 | Auditieve verwerkingsproblemen |
| mei-15 | Diagnostiek bij meertaligheid |
| mei-15 | Passend onderwijs cluster 2 |
| okt-14 | Symposium passend onderwijs |
| okt-14 | Studiedag VLVL: nieuwe ontwikkelingen in 2015 |
| april-14 | Informatiemiddag meldcode kindermishandeling |
| april-14 | Symposium AUDIT |
| nov-13 | Pubers, dyslexie en social media |
| nov-13 | Doelgericht en SMART |
| okt-13 | Cursus Voortgezet Lezen |
| sept-13 | Symposium Executieve functies |
| juni-13 | Zo leer je kinderen lezen en spellen |
| feb-13 | Dyslexie en vreemde talen |
| sept-12 | Dyslexie in het primair en voortgezet onderwijs |
| mrt-12 | Spellingproblemen!? En dan!? |
| sept-11 | Dyslexie; de stand van zaken |
| april-11 | Dyslexie: praktisch van A tot Z |
| mrt-11 | Taal in Blokjes |
| jan-11 | Ontwikkelingen in de eerste lijn (vervolg) |
| juni-10 | Directe toegankelijkheid logopedie |
| juni-10 | Vaardigheidstraining Kurzweil 3000 |
| mrt-10 | Otoscopie |
| jan-10 | Ontwikkelingen in de eerste lijn |
| dec-09 | Certificeringscursus Connect Klanken en letters + Woordherkenning |
| nov-09 | Symposium auditieve verwerkingsproblematiek |
| okt-09 | Symposium; spraakmakend |
| sept-09 | Werkconferentie dyslexie |
| mei-09 | Congres Autisme spectrum Stoornissen |
| mrt-09 | Luister en doe mee! Workshop |
| jan-09 | Dyslexie |
| nov-08 | Conferentie Dyslexiezorg in 2009 |
| nov-08 | Certificeringscursus Connect Vloeiend Lezen en Ralfi |
| nov-08 | Versterking vrijgevestigde logopedisten limburg |
| okt-07 | Dyslexie: signaleren en interveniëren |
| juni-07 | ELD |
| juni-07 | Bouwen aan multidisciplinaire samenwerking: Alles Waterpas |
| juni-07 | Postacademische vorming stotteren |
| april-07 | Kijken en kiezen “lezen moet je doen” |
| april-07 | Denkstimulerende gesprekstechnieken |
| feb-07 | VAKT-fun |
| mrt-07 | Bouwen aan multidisciplinaire samenwerking: Het Gereedschap |
| jan-07 | Bouwen aan multidisciplinaire samenwerking: Het Cement |
| nov-06 | Bouwen aan multidisciplinaire samenwerking: Het Fundament |
| nov-06 | Logopedische behandeling van perifere en centrale facialisparese |
| nov-06 | Dyslexie screening Test |
| april-06 | Protocollen dyslexie |
| mrt-06 | Alle taal centraal |
| jan-06 | Pragmatiek, ontwikkeling en diagnostiek met de Nijmeegse Pragmatiektest |
| april-05 | Introductiecursus dyslexie |
| feb-03 | Post HBO cursus centraal auditieve taalverwerkingsproblemen en de gevolgen op het lees- en spellingsproces |
| dec-02 | Inzicht in pragmatische problemen door analyse van conversatie met en vertelling van kinderen vanaf 4 jaar |
| juni-02 | Certificeringcursus logopedie bij baby’s en zeer jonge kinderen met stoornissen in de primaire mondfuncties |
| nov-01 | Logopedie en gedragsstoornissen, zoals ADHD en autisme |
| april-01 | Logobase |
| jan-01 | Certificeringcursus Hodson&Paden fonologische stoornissen bij kinderen |
| sept-00 | Cursus slikproblematiek in een multidisciplinair perspectief |
| mrt-00 | Lidcombe program |
| okt-98 | Opleiding tot intercollegiale toetsingbegeleider |
| dec-99 | LIS-registratie |
| okt-99 | Hodson&paden |
| okt-99 | Slikstoornissen |
| juni-98 | Prelogopedie |
| juni-97 | Ouderbegeleiding bij stotterende kinderen |
| mei-97 | Werken met logopedische standaarden |
| nov-96 | Certificeringcursus Hanen |
| okt-95 | Spreektechnieken bij stotterende kinderen |
| april-95 | ICIDH in de logopedie |
| nov-93 | Kliniek stemstoornissen |
| feb-92 | Testgebruik |
| 1991/1992 | Basiscursus logopedisten in het speciaal onderwijs |
| okt-89 | Certificeringcursus C phoniatrische therapiekurs Nasalierungsmethode Pahn |
| sept-89 | Certificeringcursus B phoniatrische therapiekurs Nasalierungsmethode Pahn |
| april-89 | Certificeringcursus A phoniatrische therapiekurs Nasalierungsmethode Pahn |
| dec-85 | Post HBO cursus afasie |
| sept-84 | Cursus STAP Hoensbroek |
| april-83 | Shine; management of stuttering assessment and fluency training Antwerpen |
| jan-83 | Certificeringcursus Webster; clinicians’s training course for the precision fluency shaping Program |
| 1978 t/m 1982 | Diverse cursussen en na- en bijscholing betreffende centraal auditieve verwerkingsproblemen en stotteren, zowel intern binnen de Lucasstichting voor Revalidatie, Londen en Antwerpen |