Ria Sturmans overzicht met bij- en nascholing
Ria Sturmans overzicht met bij- en nascholing
periode | Naam na- en bijscholing |
---|---|
dec-23 | E-learning Lezen stimuleren: een vernieuwde kijk op begrijpend lezen |
juli-23 | Dyslexiebehandeling op ondersteuningsniveau 4 |
juni-22 | Van spelling tot begrijpend lezen |
juni-22 | Webinar NVLF inspiratiesessie beeldbellen |
mei-22 | Webinar WTzA |
april-22 | Trauma informed care |
feb-22 | Logopedische therapie autismevriendelijk |
juni-21 | Webinar theaterlezen |
mei-21 | Omgaan met agressie in de zorg |
april-21 | Covid-19: besmetting en bescherming |
dec-20 | Webinar uitbreiden woordenschat |
dec-20 | Verdiepingscursus lezen deel 3 |
sept-20 | Verdiepingscursus lezen deel 2 |
sept-20 | Verdiepingscursus lezen deel 1 |
apr-20 | Webinar logopedisch handelen bij COVID-19 |
sept-19 | Dyslexie en Comorbiditeit |
nov-18 | Logopedische diagnostiek meertalige kinderen |
juni-18 | Webinar Richtlijnen TOS |
mei-18 | Studie-avond Auditieve verwerkingsproblemen Dutch Position Statement en Beginnende Communicatie |
jan-18 | Webinar AVG (algemene verordening gegevensbescherming) “het hoe, risicoanalyse en ISMS (informatiebeveiliging)” |
jan-18 | Dyslexie en vreemde talen |
nov-17 | Congres TaalStaal; effect van behandelingen bij TOS |
mrt-17 | Toolkit begrijpend lezen |
dec-16 | MetaTaal |
okt-15 | Auditieve verwerkingsproblemen |
mei-15 | Diagnostiek bij meertaligheid |
mei-15 | Passend onderwijs cluster 2 |
okt-14 | Symposium passend onderwijs |
okt-14 | Studiedag VLVL: nieuwe ontwikkelingen in 2015 |
april-14 | Informatiemiddag meldcode kindermishandeling |
april-14 | Symposium AUDIT |
nov-13 | Pubers, dyslexie en social media |
nov-13 | Doelgericht en SMART |
okt-13 | Cursus Voortgezet Lezen |
sept-13 | Symposium Executieve functies |
juni-13 | Zo leer je kinderen lezen en spellen |
feb-13 | Dyslexie en vreemde talen |
sept-12 | Dyslexie in het primair en voortgezet onderwijs |
mrt-12 | Spellingproblemen!? En dan!? |
sept-11 | Dyslexie; de stand van zaken |
april-11 | Dyslexie: praktisch van A tot Z |
mrt-11 | Taal in Blokjes |
jan-11 | Ontwikkelingen in de eerste lijn (vervolg) |
juni-10 | Directe toegankelijkheid logopedie |
juni-10 | Vaardigheidstraining Kurzweil 3000 |
mrt-10 | Otoscopie |
jan-10 | Ontwikkelingen in de eerste lijn |
dec-09 | Certificeringscursus Connect Klanken en letters + Woordherkenning |
nov-09 | Symposium auditieve verwerkingsproblematiek |
okt-09 | Symposium; spraakmakend |
sept-09 | Werkconferentie dyslexie |
mei-09 | Congres Autisme spectrum Stoornissen |
mrt-09 | Luister en doe mee! Workshop |
jan-09 | Dyslexie |
nov-08 | Conferentie Dyslexiezorg in 2009 |
nov-08 | Certificeringscursus Connect Vloeiend Lezen en Ralfi |
nov-08 | Versterking vrijgevestigde logopedisten limburg |
okt-07 | Dyslexie: signaleren en interveniëren |
juni-07 | ELD |
juni-07 | Bouwen aan multidisciplinaire samenwerking: Alles Waterpas |
juni-07 | Postacademische vorming stotteren |
april-07 | Kijken en kiezen “lezen moet je doen” |
april-07 | Denkstimulerende gesprekstechnieken |
feb-07 | VAKT-fun |
mrt-07 | Bouwen aan multidisciplinaire samenwerking: Het Gereedschap |
jan-07 | Bouwen aan multidisciplinaire samenwerking: Het Cement |
nov-06 | Bouwen aan multidisciplinaire samenwerking: Het Fundament |
nov-06 | Logopedische behandeling van perifere en centrale facialisparese |
nov-06 | Dyslexie screening Test |
april-06 | Protocollen dyslexie |
mrt-06 | Alle taal centraal |
jan-06 | Pragmatiek, ontwikkeling en diagnostiek met de Nijmeegse Pragmatiektest |
april-05 | Introductiecursus dyslexie |
feb-03 | Post HBO cursus centraal auditieve taalverwerkingsproblemen en de gevolgen op het lees- en spellingsproces |
dec-02 | Inzicht in pragmatische problemen door analyse van conversatie met en vertelling van kinderen vanaf 4 jaar |
juni-02 | Certificeringcursus logopedie bij baby’s en zeer jonge kinderen met stoornissen in de primaire mondfuncties |
nov-01 | Logopedie en gedragsstoornissen, zoals ADHD en autisme |
april-01 | Logobase |
jan-01 | Certificeringcursus Hodson&Paden fonologische stoornissen bij kinderen |
sept-00 | Cursus slikproblematiek in een multidisciplinair perspectief |
mrt-00 | Lidcombe program |
okt-98 | Opleiding tot intercollegiale toetsingbegeleider |
dec-99 | LIS-registratie |
okt-99 | Hodson&paden |
okt-99 | Slikstoornissen |
juni-98 | Prelogopedie |
juni-97 | Ouderbegeleiding bij stotterende kinderen |
mei-97 | Werken met logopedische standaarden |
nov-96 | Certificeringcursus Hanen |
okt-95 | Spreektechnieken bij stotterende kinderen |
april-95 | ICIDH in de logopedie |
nov-93 | Kliniek stemstoornissen |
feb-92 | Testgebruik |
1991/1992 | Basiscursus logopedisten in het speciaal onderwijs |
okt-89 | Certificeringcursus C phoniatrische therapiekurs Nasalierungsmethode Pahn |
sept-89 | Certificeringcursus B phoniatrische therapiekurs Nasalierungsmethode Pahn |
april-89 | Certificeringcursus A phoniatrische therapiekurs Nasalierungsmethode Pahn |
dec-85 | Post HBO cursus afasie |
sept-84 | Cursus STAP Hoensbroek |
april-83 | Shine; management of stuttering assessment and fluency training Antwerpen |
jan-83 | Certificeringcursus Webster; clinicians’s training course for the precision fluency shaping Program |
1978 t/m 1982 | Diverse cursussen en na- en bijscholing betreffende centraal auditieve verwerkingsproblemen en stotteren, zowel intern binnen de Lucasstichting voor Revalidatie, Londen en Antwerpen |